×

We've got news for you.

Register on BusinessLIVE at no cost to receive newsletters, read exclusive articles & more.
Register now

Details of the R500m broadcasting agreement between video entertainment group MultiChoice and national broadcaster SABC will be investigated and the results made public by the Competition Commission following a Constitutional Court ruling on Friday. The court ruled that the Competition Appeal Court could not limit the powers of an investigation by the commission. The five-year agreement, which gave MultiChoice, Africa’s largest pay television operator, the right to broadcast SABC’s 24-hour news channel and an entertainment channel, sparked widespread criticism in November 2017, when parliament received information that appeared to confirm that as part of the deal SABC undertook to back MultiChoice’s position on encryption of set-top boxes. MultiChoice, which is an 80% controlled subsidiary of global internet group Naspers, has just launched plans for a separate listing on the JSE. Competition commissioner Tembinkosi Bonakele welcomed the Court’s ruling and said the commission would ...

BL Premium

This article is reserved for our subscribers.

A subscription helps you enjoy the best of our business content every day along with benefits such as articles from our international business news partners; ProfileData financial data; and digital access to the Sunday Times and Sunday Times Daily.

Already subscribed? Simply sign in below.



Questions or problems? Email helpdesk@businesslive.co.za or call 0860 52 52 00. Got a subscription voucher? Redeem it now

Would you like to comment on this article?
Register (it's quick and free) or sign in now.

Speech Bubbles

Please read our Comment Policy before commenting.

Commenting is subject to our house rules.