The SABC’s relationship with ANN7, the Gupta-owned TV station, has come under intense scrutiny in Parliament, with evidence surfacing that the cash-strapped public broadcaster paid up to R1m for an episode of the TNA/Morning Live breakfast shows. On Tuesday, the ad hoc committee probing the crisis at the SABC went through various responses to its draft report. In his response, former SABC acting CEO Phil Molefe corroborated evidence that the public broadcaster footed the costs associated with the controversial breakfast briefings. Molefe said in his submission that the shows came at a huge cost to the SABC, with technical equipment for one production costing R1m or more. The SABC also covered flights, accommodation and food for production staff when the briefings took place outside Johannesburg. While the SABC carried the costs, the TNA media group exclusively earned the revenue generated from the joint briefings, said Molefe. Members of the ad hoc committee have indicated they want...

BL Premium

This article is reserved for our subscribers.

A subscription helps you enjoy the best of our business content every day along with benefits such as exclusive Financial Times articles, ProfileData financial data, and digital access to the Sunday Times and Sunday Times Daily.

Already subscribed? Simply sign in below.

Questions or problems? Email or call 0860 52 52 00. Got a subscription voucher? Redeem it now