Brian Molefe. Ben Ngubane. Bell Pottinger. Zethembe Khoza. Anoj Singh. Jacob Zuma. Matshela Koko. Lynne Brown. Chwayita Mabude. Viroshini Naidoo. Pathmanathan Naidoo. Mark Pamensky. Venete Klein. The New Age. ANN7. McKinsey & Company. Of this disreputable bunch, only the last two remain standing. In the case of television propaganda channel ANN7, its imminent and most welcome demise is about five weeks away. MultiChoice, the pay-television platform that is owned by Naspers, will boot the Gupta channel off its DStv platform when its licence expires at the end of August. It goes without saying, of course that Naspers should never have allowed space to the Gupta family mouthpiece in the first place. But Naspers’s inflexible desire to protect its pay television platform from competition got the better of its judgment. This notwithstanding Naspers’s post-1994 Damascene moment in which it pledged, through then-chair Ton Vosloo, "never again to take sides" in politics. Vosloo bound Naspers...

BL Premium

This article is reserved for our subscribers.

A subscription helps you enjoy the best of our business content every day along with benefits such as exclusive Financial Times articles, Morningstar financial data, and digital access to the Sunday Times and Times Select.

Already subscribed? Simply sign in below.



Questions or problems? Email helpdesk@businesslive.co.za or call 0860 52 52 00.