It’s been the sort of week for Sygnia’s unflinching CEO Magda Wierzycka that will hopefully embolden other SA business leaders to take a stand on issues of principle. It was, in part, thanks to Wierzycka’s relentless campaigning around the #GuptaLeaks e-mails that led to MultiChoice reportedly deciding to ditch ANN7 from its broadcasting platform. Those e-mails revealed how Naspers’s pay-TV platform was paying R50m a year to the ANN7 network. Until recently, the Guptas owned ANN7 but in August they sold it to former government spokesman Mzwanele Manyi for R450m — in a deal funded by the Guptas themselves. This week, City Press reported that MultiChoice will ditch ANN7 when its contract expires next June. The reason: ANN7 was promoting a "factional agenda", it was providing "biased" news, and was damaging MultiChoice’s brand. Wierzycka played a key role in the campaign to get MultiChoice to see sense. Then this week, she won another battle when a judge ordered Manyi to retract defama...

BL Premium

This article is reserved for our subscribers.

A subscription helps you enjoy the best of our business content every day along with benefits such as exclusive Financial Times articles, Morningstar financial data, and digital access to the Sunday Times and Times Select.

Already subscribed? Simply sign in below.



Questions or problems? Email helpdesk@businesslive.co.za or call 0860 52 52 00.