When Channel 702 began broadcasting from the fake independent state of Bophuthatswana on June 28 1980, it was, for the South African government, a humiliating example of being bitten by your own dog.

Desperate to prove that its crude "independent homeland" project was legitimate, Pretoria's securocrats could do nothing to stop brothers Natie and Issie Kirsh from setting up a brash, renegade radio station across the nominal frontier from where it dragged SA into the talk radio age.

BL Premium

This article is reserved for our subscribers.

A subscription helps you enjoy the best of our business content every day along with benefits such as exclusive Financial Times articles, ProfileData financial data, and digital access to the Sunday Times and Sunday Times Daily.

Already subscribed? Simply sign in below.



Questions or problems? Email helpdesk@businesslive.co.za or call 0860 52 52 00. Got a subscription voucher? Redeem it now