Kiev — The BBC on Thursday said it had agreed to pay damages to Ukrainian President Petro Poroshenko over an article that incorrectly claimed Kiev paid $400,000 to secure a meeting with US leader Donald Trump. Poroshenko, who is seeking re-election in weekend polls, sued the broadcaster over the report from May 2018 . The article on the BBC website claimed that Kiev gave Trump’s former personal lawyer Michael Cohen a “secret payment of at least $400,000” to “fix talks” at the White House in June 2017. “We apologise to Mr Poroshenko for any distress caused and have agreed to pay him damages, legal costs and have participated in a joint statement in open court,” the BBC said. It did not give any indication of the size of the payment. Poroshenko had said via his lawyers that the article harmed his “political and business” reputation and caused him “substantial distress and embarrassment”. Allegations of “serious corruption” were especially damaging because of Poroshenko’s “promotion of...

BL Premium

This article is reserved for our subscribers.

A subscription helps you enjoy the best of our business content every day along with benefits such as exclusive Financial Times articles, ProfileData financial data, and digital access to the Sunday Times and Times Select.

Already subscribed? Simply sign in below.



Questions or problems? Email helpdesk@businesslive.co.za or call 0860 52 52 00. Got a subscription voucher? Redeem it now