Taipei — Taiwan has refused to renew the licence of a news channel widely seen as pro-China, effectively shutting it down, citing evidence of interference from a Beijing-friendly tycoon amid fears over China's campaign to win support on the island.

The rejection of CTi cable’s request is the first time Taiwan has shut, even though indirectly, a television news station since the regulator, the National Communications Commission was set up in 2006...

BL Premium

This article is reserved for our subscribers.

A subscription helps you enjoy the best of our business content every day along with benefits such as articles from our international business news partners; ProfileData financial data; and digital access to the Sunday Times and Sunday Times Daily.

Already subscribed? Simply sign in below.



Questions or problems? Email helpdesk@businesslive.co.za or call 0860 52 52 00. Got a subscription voucher? Redeem it now